رپورتاژهای آگهی را چگونه استفاده کنیم؟
چگونه از موثرترین نوع تبلیغات خبری و رپورتاژهای آگهی استفاده کنیم
زمانی که صحبت از تبلیغات و نحوه های مختلف آن به میان می آید در اکثر مواقع تصویری از یک آگهی با میزان تخفیف و عکس و ارائه شفافیتهایی درباره محصول مورد نظر به ذهن می رسد، گرچه یک تبلیغ به همان معنی می تواند نگرشی از یک شرکت را در ذهن بیننده ایجاد کند ولی اینها آگهی هایی دوطرفه و به سود شرکتهای آگهی دهنده و تبلیغات گیرنده هستند؛ در این بین خواننده محصول چیزی جز یک اطلاع دریافت نداشته و با الطبع تنها برداشت وی از آگهی میزان امکاناتی خواهد بود که آگهی دهنده در اختیارش قرار می دهد و اینجاست که یک رپورتاژ آگهی می تواند با تاثیر بیشتر به کمک مارکتینگ و بازاریابی شرکتها بشتابد یک حلقه سه طرفه سود آور برای شرکت آگهی دهنده ، شرکت تبلیغ گیرنده و نیز خواننده رپرتاژ یا به عبارتی گزارش سازمان یافته تبلیغاتی به نام رپرتاژ آگهی (رپورتاژ آگهی)
باتوجه به چند پست قبلی سایت پارس نیل قصد داریم تعریف رپورتاژ اگهی را با در نظر گرفتن کلیه جوانب برندینگ خدمت شما کاربران گرامی توضیح دهیم .
رپرتاژ (رپورتاژ) آگهی چیست؟
شرکتها و سازمانها در جهت اطلاع رسانی و با هدف برندیگ و بازاریابی در یک رپورتاژ اگهی بی طرف به معرفی محصولاتشان از طریق روزنامه، مجله، وبسایت و امثال آن می پردازند به شکلی که یک آگهی متن محور و با حداقل ۶۵ درصد اطلاعات مفید و مناسب خواننده ارائه گردیده باشد، فضای مورد نیاز این رپرتاژ در وبسایتها و یا مجلات و روزنامه های خبری خریداری و به شرکت آگهی دهنده اختصاص می یابد، اینگونه گزارشات و رپرتاژهای خبری هنگامی که از طریق سایتها و مجلات اینترنتی انجام می شوند به وسیله بک لینکهای ایجاد شده و لینک خورده به سایت مورد نظر آگهی دهنده می توانند کمک قابل توجهی نسبت به سئو و بهینه سازی سایت مبدا داشته باشند، به این ترتیب که با به کار بردن کلمات کلیدی مد نظر سفارش دهنده و لیک زدن این کلمات به سایت آگهی دهنده می توانند باعث افزایش ترافیک و همچنین بهره وری سایت از یک بک لینک معتبر در دید موتورهای جستجو و باالطبع بالا رفت آتوریتی سایت شوند
یک رپورتاژ آگهی معتبر باید به شکلی بخش بندی و نوشته شود که در عین هدایت خواننده نسبت به سایت مبدا اثر تبلیغاتی مستقیم نداشته و شخص این احساس که نویسنده در حال هدایت او به سمت خاصی است را نداشته باشد.
خرید رپورتاژ آگهی
همانگونه که گفته شد یکی از روشهای ارزش دهی به سایتها با توجه به تغییرات ایجاد شده در الگوریتمهای گوگل به لحاظ سئو و اهمیت ایجاد راهی برای ایجاد اعتبار استفاده از رپورتاژهای پاگهی است، بسیاری از مشتریان دهکده جهانی ترجیح می دهند تا علاوه بر تبلیغ کالا و یا محصولاتشان از طریق روزنامه ها و رپرتاژ ها به وسیله بک لینک ایجاد شده در مطلب روزنامه یک لینک معتبر دائمی را ایجاد و از آن بهره برداری کنند، در واقع می توان با استفاده از یک رپرتاژ آگهی بک لینکهای معتبر همیشگی ایجاد کرد و این در میزان آتوریتی سایت اهمیت بخصوص و ویژه خواهد داشت، به همین دلیل مشتریان بیشتر ازسطح یک تبلیغات عادی به خرید رپرتاژهای آگهی علاقه و انس یافته اند
مزایای رپورتاژ آگهی برای بازاریابی و نامهای تجاری
تعداد آگهی های تبلیغاتی در سایتها و روزنامه ها به طور قابل توجهی افزایش یافته و به این علت معمولا این صفحات توسط مشتریان نادیده گرفته می شوند و باالطبع میزان اثر این آگهی های تبلیغاتی کاهش چشمگیری داشته است در حالیکه رپرتاژ آگهی همچنان توسط مردم خوانده و مشاهده می شود علی الخصوص اینکه معمولا این گونه گزارشات مانند گزارشات خبری در صفحات اول سایتها و مجلات خبری جایگزین شده و توسط عده زیادی از کاربران مشاهده می شوند و از این رو مارکها و خدمات تجاری می توانند محتوای گزارششان را در چند پاراگراف و با توضیحات کامل در اختیار خواننده قرار بدهند
از طرفی انتشار اینگونه آگهی ها در مجلات معتبر می تواند باعث اعتباربخشی و اعتماد مشتریان به محصول شود و به این شکل مارکها در قالب مطمئن تری به بازار و مشتری عرضه می شوند؛ روابط عمومی شرکتها می توانند از این نوع خدمات استفاده و مخاطبان بیشتری را نسبت به برنامه های تبلیغاتی خود آگاه کنند و گستره بیشتری را پوشش دهند
یک رپورتاژ آگهی چگونه بر روی سئو تاثیرگذار خواهد بود
برخی از کلمات رپرتاژ آگهی به انتخاب مشتری و به نسبت کلمات کلیدی مهم می توانند به سایت و یا فروشگاه شخص آگهی دهنده لینک دهی شوند و یا به کمک یک CTA به سایت او هدایت شوند، از آنجایی که رپرتاژ آگهی در آرشیو وبسایت خبری باقی می ماند و به لحاظ ارزش و اهمیتی که گوگل در مورد وبسایتهای خبره و با ارزش قائل است، وجود این بک لینک می تواند اعتبار زیادی را به سایت شما ببخشد و رتبه بندی سایت از نظر موتورهای جستجوی گوگل افزایش یابد
همچنین با نمایش این سایتها در صفحات ابتدایی باعث می شود تا تعداد کلیک اتفاق افتاده بر روی لینک سایت شخص آگهی دهنده افزایش و به این ترتیب با مراجعات بیشتر چه از نظر دیده شدن و چه از نظر آتوریتی به سایت کمک کند
و جالب است که بدانید حتی داشتن یک بک لینک از اینگونه سایتها در ساختار بهینه سازی سایت تاثیرات خوبی خواهد داشت
چگونه اثر بخشی بیشتری به رپورتاژ آگهی بدهیم
هدف یک رپورتاژ آگهی این است تا بتواند یک کالا و یا خدمات را در قالب یک گزارش مفید به خواننده معرفی کند ولیکن اگر این خبرها جنبه تبلیغاتی داشته و خواننده متوجه چنان امری شود برای وی خشنود کننده نخواهد بود از این رو در مورد متن و نوشتار این نوع آگهی ها نویسنده باید دقت این را داشته باشد تا مطالب به گونه ای خبری و مفید فایده به اشخاص منتقل شود و برند به شکلی نامحسوس و بدون جنبه های بزرگنمایی و تبلیغ ارائه گردد
می توانید مهمترین ویژگیهای محصول و یا خدماتتان را توضیح و در ذهن شنونده پیام، کنجکاوی ایجاد نمائید، لوگوی شرکت را در تصاویر به بهترین نحو بگنجانید و نیز از مهمترین کلمات کلیدی برای لینک دهی به سایتتان استفاده کنید
یک رپورتاژ آگهی تاثیری به مراتب بیشتر از تبلیغات چاپی و روزنامه ای و یا تبلیغات آنلاین برای شما خواهد داشت، می توانید با کمک مشاورین خبره در این زمینه از نحوه انجام یک رپورتاژ آگهی ارزان و در عین حال معتبر اطلاع یافته و بازخورد چنین امکانی را در میزان مراجعات، فروش و سئوی سایتتان مشاهده کنید
4 دیدگاه
-
قیمت پارتیشن۲۸٫ فروردین, ۱۳۹۷
سلام. مطلب خوب و مفیدی بود. یه سوال، در هر رپورتاژ چند تا لینک میشه داد؟ ایا تعداد خاصی داره؟
کرم پودر۲۰٫ فروردین, ۱۳۹۷
دستتون درد نکنه خیلی مفید بود